Home

niet denken maar nadenken

26 januari 2008

niet aan denkenEen vader en moeder en een kinderwagen op station Deventer. Kijk eens, roept zij. Daar had ik nou nog niet aan gedacht. Zullen we met zijn drieën gezellig op de scheidingsbeurs over scheiding gaan denken? En dan een paar gezellige boekjes van de (organiserende uitgever) SDU erbij? Tijd dat we er ook eens aan denken, we zouden zomaar de boot kunnen missen.

Nee zo liep het gelukkig niet op het station. Toen ik tegen die moeder, die wel naar het affiche keek riep: niet aan denken hoor, antwoordde ze dat ze het een belachelijk affiche vond. Moet je die vrouw daar, gluiperig hangend, op de schouder van die man zien. Je moet er niet aan denken. Maar nadenken over een mogelijke scheiding is natuurlijk wel belangrijk. Dat je weet dat je dan alles geregeld hebt, zoals een afspraak over de verdeling van de zorg voor de kinderen. Niet mee wachten tot je al half gescheiden bent hoor!!

Scheiden is big business die zich mooi laat boomen in het weekend na carnaval vermoed ik. Deze keer dus geen link naar deze campagne kijkt u liever eens naar uzelf en naar uw partner(s desnoods) misschien een positieve klik waard?!

this post translatedcomment in english 

Advertenties

4 Responses to “niet denken maar nadenken”


  1. Ach, in het kader van de vrije markt is de Staatsuitgeverij gescheiden van de staat. Men probeert nu van allerlei om het hoofd boven water te houden en een of andere marketing directeur zal bedacht hebben dat aan dit onderwerp goed geld is te verdienen. Zo kijkt die vrouw op het affiche overigens ook.
    Waar ik benieuwd naar ben: de verdeling van de bezoekcijfers van deze beurs over mannen en vrouwen. Het affiche suggereert dat de SDU zelf mikt op vrouwen als de belangrijkste doelgroep.

    Like

  2. joepzander Says:

    Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar. lang geleden heb ik al eens becijferd hoevele miljoenen er jaarlijks in het rechtsgebied familierecht omgingen. Ik geloof niet dat iemand al eens berekend heeft wat de omzet is in de hele bedrijfstak die zich met scheiding bezig houdt.

    Like

  3. Dobber Says:

    Scheiden is van alle tijden maar nu anders: een tijdssignaal.”Mensen zullen huwen en ten huwelijk geven en toch geen samenhangend geheel vormen”. Ik denk,
    Omdat ze het vertrouwen in elkaar al jong niet voldoende leren versterken. Wat het waard is, trouw vast te houden, dat te trainen, belonen.
    Verantwoordelijkheid leren dragen door contact te achten. Je verzorgt je oren en ogen toch ook? Je huid (contactorgaan. Doe dat ook met je ziel. contact is leven.

    Like

  4. f4j.be Says:

    Een stukje uit DEPERS.nl omtrent de echtscheidingsbeurs

    Scheiden is big business. Van notaris tot relatiecoach: iedereen probeert een graantje mee te pikken. Komende zaterdag staan de scheidingsbedrijven op de eerste Nederlandse Echtscheidingsbeurs.

    vertelt een pas gescheiden man, die niet met zijn naam in de krant wil. De kosten? Drieduizend euro. De sessies hadden geen succes, de relatie was niet te redden. ‘Wij hebben toen een mediator ingehuurd.’ De kosten? Ongeveer 2.500 euro. De mediator regelt de scheidingspapieren, het contact met de rechtbank, de alimentatie en andere formaliteiten.

    Het rijtje kosten gaat verder: hypotheekadviseurs, notarissen, meubelwinkels. Ze verdienen allemaal aan twee partners die elk een nieuw huis moeten hebben. En dan zijn er nog de aankopen voor kinderen, die soms dubbele kledingcollecties en een fiets op twee locaties nodig hebben. …

    Like


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: